Splošni pogoji
SPLOŠNI POGOJI – veljajo od 1.7.2016
1. SPLOŠNA DOLOÄŒILA
Ti splošni pogoji in navodila za turistiÄne aranžmaje so sestavni del pogodbe oziroma
napotnice/voucherja, ki jo skleneta TA LEVANTA oziroma
pooblašÄena agencija in potnik, ki se prijavlja za doloÄen turistiÄni aranžma.
Splošni pogoji veljajo le za turistiÄne aranžmaje, ki jih organizira LEVANTA,
V kolikor je v posameznem programu glede katere koli toÄke teh splošnih pogojev doloÄeno
drugaÄe, velja doloÄilo oziroma navedba v programu.
Z doloÄili Splošnih pogojev se potnik lahko seznani na spletni strani www.levanta.si ter
poslovalnici TA LEVANTA.
NaroÄnik oziroma potnik je vsaka oseba, ki je opravila veljavno rezervacijo, nakup in plaÄilo
turistiÄnega aranžmaja ali druge storitve TA LEVANTA in se nanjo nanašajo navedeni splošni pogoji.
2. PRIJAVA
Potnik se lahko prijavi na turistiÄni aranžma, ki ga organizira LEVANTA, v agenciji LEVANTA,
preko internetne oziroma telefonske prodaje ali pooblašÄene agencije.
PlaÄilo ali delno plaÄilo turistiÄnega aranžmaja velja kot prijava. Pogoji plaÄila so sestavni del
turistiÄnega aranžmaja.
Ob prijavi je potnik dolžan navesti vse podatke in predložiti dokumente, ki jih zahteva
program potovanja. V primeru, da potnik ob prijavi ne
navede pravilnih podatkov, je odgovoren za vse stroške oziroma posledice, ki lahko nastanejo
zaradi napaÄnih podatkov.
Od prijave lahko potnik odstopi le v skladu z doloÄili o potnikovi odpovedi potovanja.
ZavezujoÄa prijava se nanaša tako na potnika samega kot tudi na ostale udeležence, v korist
katerih potnik sklepa pogodbo z Levanto.
3. PLAÄŒILO
Za dan plaÄila se šteje dan, ko potnik izvrši vplaÄilo pri blagajni Levante ali pooblašÄeni
agenciji oziroma, ko Levanta prejme plaÄilo na svoj transakcijski raÄun. V primeru neplaÄila
ali nepravoÄasnega plaÄila akontacije se šteje, da je rezervacija stornirana oziroma
odpovedana. Rezervacija je potrjena šele, ko Levanta prejme plaÄilo akontacije. S plaÄilom
akontacije potnik izrazi sprejem ponudbe, zaradi Äesar se dana pisna ponudba šteje kot
pogodba. Preostali del cene turistiÄnega aranžmaja plaÄa potnik najmanj 14 dni
pred zaÄetkom potovanja oziroma, kakor je navedeno v programu. V kolikor pa je datum
odhoda krajši od 14 dni, mora biti rezervacija takoj v celoti poravnana. V primeru, da potnik
ali njegovo prijavno mesto preostalega dela cene turistiÄnega aranžmaja ne plaÄa do zaÄetka
potovanja niti na dan odhoda, se šteje, da je odpovedal turistiÄni aranžma (na dan odhoda) in
se smiselno uporabijo doloÄila o potnikovi odpovedi turistiÄnega aranžmaja teh splošnih
pogojev.
Potnik lahko prejme napotnico/voucher šele po celotnem plaÄilu turistiÄnega
aranžmaja. Potnik je ob odhodu dolžan predložiti vodji potovanja dokument o plaÄanem
turistiÄnem aranžmaju (napotnica/voucher ali/in potrdilo o vplaÄilu), v nasprotnem primeru
vodja potovanja potnika ne sprejme na potovanje.
Kadar za potnika turistiÄni aranžma rezervira pooblašÄena turistiÄna agencija, veljajo vsa
doloÄila iz te toÄke, smiselno tudi za pooblašÄeno turistiÄno agencijo, v kolikor ni v
medsebojni pogodbi s pooblašÄeno turistiÄno agencijo dogovorjeno drugaÄe.
4. CENE
Cene potovanja so doloÄene s programom potovanja ali letovanja ter veljajo od dneva objave
programa. Levanta si pridržuje pravico do spremembe cene zaradi sprememb v menjalniškem
teÄaju ali sprememb v tarifah prevoznikov, ki vplivajo na ceno potovanja, v skladu z
Obligacijskim zakonikom, Zakonom o varstvu potrošnikov in predpisi, ki so veljavni v
Republiki Sloveniji. Cena turistiÄnega aranžmaja se sme zvišati najpozneje do dvajsetega dne
pred zaćetkom potovanja. ÄŒe zvišanje dogovorjene cene preseže deset odstotkov, lahko potnik
odstopi od pogodbe, ne da bi moral povrniti škodo. V tem primeru ima potnik pravico do
povraÄila vplaÄanega zneska brez pravice do nadomestila škode in morebitnih stroškov
vizuma, zavarovanja, cepljenja in podobnih stroškov.
O morebitni spremembi cene potovanja Levanta potnika obvesti.
Levanta lahko v programu doloÄi, da potnik plaÄa storitve, ki bodo opravljene na kraju samem.
V tem primeru Levanta ne nastopa kot organizator, pa tudi ne kot posrednik, ampak zgolj kot
informator. V tem primeru potnik uveljavlja vse reklamacije na kraju samem.
5. POSEBNE STORITVE
Posebne storitve so tiste storitve, ki praviloma niso vštete v ceno turistiÄnega aranžmaja
(enoposteljna soba, posebna prehrana, opcijski dodatni izleti ipd.) ali so za njih v programu
predvidena doplaÄila (vizumi, letališke pristojbine ipd.), zato jih potnik plaÄa posebej,
razen Äe ni v programu doloÄeno drugaÄe. V primeru, da so k posameznemu turistiÄnemu
aranžmaju razpisane posebne oziroma dodatne storitve, potnik posreduje želje po teh storitvah
ob prijavi, doplaÄa pa jih k ceni turistiÄnega aranžmaja.
6. POTNIKOVA SPREMEMBA TURISTIČNEGA ARANŽMAJA
Potnik lahko po sklenitvi pogodbe, kjer je rezerviral turistiÄni aranžma, do 48 ur pred
odhodom, spremeni ime ali število potnikov, namestitev, storitev ali datum potovanja, vendar
le pod pogojem, da je taka sprememba možna brez odpovedi turistiÄnega aranžmaja. V
primeru spremembe Levanta potniku zaraÄuna administrativne stroške v višini 20,00 EUR,
v primerih, ko so stroški višji, predvsem kadar turistiÄni aranžma obsega tudi
organiziran prevoz, pa zahteva povrnitev dejanskih stroškov.
Kot sprememba turistiÄnega aranžmaja se smatra vsaka sprememba, ki povzroÄi izpis nove
pogodbe oz. napotnice/voucherja. V primeru spremembe se upoštevajo prodajne cene, ki
veljajo na dan spremembe. Sprememba turistiÄnega aranžmaja, ki ne zahteva izpisa nove
pogodbe oz. napotnice/voucherja, se ne zaraÄunava.
V kolikor potnik med potovanjem po svoji želji spremeni program oziroma ne potuje po
programu, ki je sestavni del pogodbe z Levanto, se šteje, da je potnik odstopil od pogodbe
med potovanjem. V tem primeru je potnik odgovoren za stroške in škodo, ki jo je s tem
povzroÄil. V primeru spremembe programa na lastno željo ali zaradi višje sile, ne da bi za to
obstajali razlogi s strani Levante zaradi nepravilno opravljene storitve, potnik nima pravice
zahtevati kakršne koli odškodnine ali znižanja cene.
7. POTNIKOVA ODPOVED TURISTICNEGA ARANŽMAJA
Potnik ima pravico do odpovedi turisticnega aranžmaja v poslovalnici, kjer se je prijavil.
Potnik mora turisticni aranžma odpovedati pisno, praviloma z osebnim obiskom v
poslovalnici, kjer se je prijavil, ter vrniti vse morebiti že prejete dokumente. Ob odpovedi
mora potnik podpisati odpovedni dokument, ki mu ga v podpis ponudi prodajni referent. V
primeru, da potnik zavrne podpis tega dokumenta, se šteje, da potnik ni odpovedal
turisticnega aranžmaja.
V kolikor potnik odpove turisticni aranžma po elektronski pošti (v tem primeru ne podpiše
odpovednega dokumenta) na delovni dan do 18.00 ure, se šteje, da je odpovedal turistiÄni
aranžma na dan, ko je bilo poslano elektronsko sporoÄilo. V primeru, da pošlje odpoved po
elektronski pošti po 18.00 uri, se šteje, da je odpovedal turistiÄni aranžma naslednji delovni
dan.
V kolikor potnik odpove turistiÄni aranžma na svojo željo, je upraviÄen do povraÄila
doloÄenega dela vplaÄanega zneska. Višina vraÄila je odvisna od Äasa, v katerem je potnik
odpovedal turistiÄni aranžma.
Stroški odpovedi turisticnega aranžmaja za potnika so:
• odpoved do 30 dni pred odhodom – 10 % od cene turisticnega aranžmaja;
• odpoved od 29 do 22 dni pred odhodom – 20 % od cene turisticnega aranžmaja;
• odpoved od 21 do 15 dni pred odhodom – 40 % od cene turisticnega aranžmaja;
• odpoved od 14 do 8 dni pred odhodom – 50 % od cene turisticnega aranžmaja;
• odpoved od 7 do 2 dni pred dnevom odhoda – 80 % od cene turisticnega aranžmaja;
• odpoved 1 dan pred odhodom ali na dan odhoda ali neudeležba brez odpovedi 100 % od cene turisticnega aranžmaja.
Višino stroškov ob odpovedi zaracunava Levanta v odstotkih od celotne cene turisticnega
aranžmaja, ne glede na to, kolikšen delež je bil placan do dneva odpovedi.
Višina stroškov odpovedi turisticnega aranžmaja, kadar Levanta ni organizator potovanja, je
dolocena s splošnimi pogoji ali drugim aktom organizatorja.
Med potovanjem lahko potnik prekine potovanje na svojo željo s pisno izjavo o prekinitvi.
Ce potnik med potovanjem potovanje prekine, ob vrnitvi nima pravice do povracila stroškov
ali kupnine, ne delno ne v celoti.
Levanta lahko zavrne napotnico oziroma voucher osebe, ki
je ob odhodu oÄitno pod vplivom alkohola, droge ali drugih tovrstnih substanc, predvsem
kadar oceni, da bi potnik lahko ogrozil zdravje ali premoženje sebe in drugih udeležencev.
Levanta v tem primeru smatra, da je potnik odpovedal turistiÄni aranžma na dan odhoda in
ravna po doloÄilih o potnikovi odpovedi. Levanta bo uveljavljala vso škodo, ki bi jo na poti
oziroma med trajanjem izvajanja programa povzroÄil potnik pod vplivom alkohola, droge ali
drugih tovrstnih substanc.
8. ZAVAROVANJE ODPOVEDI TURISTICNEGA ARANZMAJA
Levanta ima sklenjeno pogodbo za zavarovanje odpovedi turisticnega aranzmaja, kjer lahko
potnik sklene zavarovanje turisticnega aranzmaja.
Zavarovanje je veljavno samo, ce je premija placana v celoti ob sklenitvi zavarovanja.
Potek reševanja škodnega primera in cas reševanja škodnega primera je v pristojnosti
zavarovalnice, preko katere je sklenjeno zavarovanje.
V kolikor je organizator turisticnega aranzmaja druga turisticna agencija, se lahko potnik
odloci za zavarovanje odpovedi turisticnega aranžmaja pri Levanti ali v skladu s splošnimi
pogoji drugega organizatorja turisticnega aranzmaja.
9. DOPLACILO ZA PRIMER ODPOVEDI TURISTICNEGA ARANAZMAJA (ODPOVEDNI RIZIKO)
Vsak potnik lahko ob rezervaciji turisticnega aranzmaja, katerega organizator je Levanta
doplaca za primer odpovedi turisticnega aranzmaja, ce nastopijo:
• smrt, nesreca ali nepricakovano poslabšanje zdravstvenega stanja;
• hujša nesreca ali smrt ozjih svojcev, kar zavarovancu onemogoca potovanje.
Višina doplacila znaša od 4,03 % vrednosti celotnega aranzmaja oz. najmanj 10 €.
Premijska stopnja | |
do 2 oseb | 4,03 % |
3-5 oseb | 4,22 % |
ve? kot 5 oseb | 4,42 % |
Ne glede na doplacilo za primer odpovedi turisticnega aranzmaja ima Levanta v primeru
potnikove odpovedi pravico do povrnitve administrativnih stroškov v višini vplacanega
doplacila za primer odpovedi turisticnega aranzmaja.
Potnik mora potovanje odpovedati pisno in z ustreznim dokazilom, in sicer najkasneje do
odhoda na potovanje; v nasprotnem primeru nima pravice do uveljavljanja vracila na
podlagi doplacila za primer odpovedi turisticnega aranzmaja.
Zahtevka za vracilo ni mogoce uveljavljati po datumu zacetka potovanja, kakor tudi ne za
cas neizkorišcenega dela potovanja.
Šteje se, da potnik potovanja ni pricel oziroma da je odstopil od pogodbe, kadar potnika ne
sprejme na prevoz prevoznik (letalski, ladijski, avtobusni in podobno) iz kakršnih koli
razlogov, ki so lahko varnostne ali regulativne narave, ne glede na to, ali se je to zgodilo
med potovanjem ali na zacetku potovanja. Potnik je v takem primeru odgovoren za vso
povzroceno škodo in ne more uveljavljati nobenih vracil na podlagi doplacila za primer
odpovedi turisticnega aranzmaja.
V primeru, da potnik odpove potovanje oziroma odstopi od pogodbe zaradi dokumentirane višje sile, ki je ni mogel predvideti ali se ji izogniti v casu pred podpisom pogodbe o potovanju, ter ima o tem ustrezne veljavne uradne dokumente, pa ni doplacal za primer odpovedi turisticnega aranzmaja, ima Levanta pravico do povracila vseh svojih ze nastalih stroškov, kakor tudi vseh tistih, ki z odpovedjo potovanja nastanejo. Levanta morebitno razliko vrne potniku.
10. ODPOVED TURISTICNEGA ARANZMAJA ALI SPREMEMBA PROGRAMA
Levanta si pridržuje pravico, da na podlagi veljavnih zakonskih predpisov odpove potovanje
najkasneje 8 dni pred odhodom, Äe se ne prijavi potrebno število potnikov. V kolikor v
programu ni navedeno drugaÄe, velja za najmanjše število potnikov pri doloÄenem
prometnem sredstvu naslednje:
• za izlete z avtobusom najmanj 30 potnikov;
• za izlete na rednih letalskih progah po Evropi najmanj 20 potnikov;
• za izlete s posebnimi letali, vlaki in ladjami ;
• (trajekti, hidrogliserji ipd.) najmanj 80 % zasedenih sedežev.
Prav tako si Levanta pridržuje pravico popolnoma ali delno odstopiti od pogodbe, ne da bi
morala potniku povrniti škodo, Äe pred izpolnjevanjem pogodbe ali med tem nastanejo izredne
okolišÄine, ki jih ni bilo mogoÄe priÄakovati, niti se jim izogniti ali jih odvrniti, za Levanto pa so
te okolišÄine utemeljen razlog, da pogodbe ne bi sklenila, Äe bi bile takrat znane.
Levanta si pridržuje pravico do spremembe dneva, Äasa in kraja odhoda na potovanje, Äe se
spremeni letalski ali ladijski vozni red ali pa zaradi nepredvidene višje sile. Prav tako lahko
spremeni tudi smer potovanja, Äe se spremenijo bistveni pogoji potovanja (spremenjen vozni
red, elementarne nesreÄe, nezanesljiv položaj na nekem obmoÄju itd.), na katere Levanta ne
more vplivati, brez posebne odškodnine. V teh primerih se Levanta ravna v skladu z veljavnimi
predpisi v mednarodnem potniškem prometu.
Levanta lahko odpove pogodbo oziroma odstopi od pogodbe in zahteva povrnitev škode od
potnika, ki neposredno krši doloÄbe pogodbe, ki jo je sklenil z Levanto, predvsem, Äe se
ugotovi, da je potnik namerno sporoÄil napaÄne podatke o številu potnikov ali njihovi starosti
oziroma je med potovanjem prišlo do sprememb, potnik pa o tem ni obvestil Levante.
V primeru, da Levanta odpove potovanje, ima potnik pravico do celotnega povraÄila vplaÄane
cene aranžmaja. V primeru Levantine odpovedi potovanja potnik nima pravice do povraÄila
stroškov vizuma, potrebnega za vstop v državo, kamor naj bi se potovalo, ali
stroškov cepljenj, ki so bila s programom zahtevana. O kakršni koli naknadni spremembi
programa Levanta potnika obvesti nemudoma.
Levanta ne odgovarja za zamude letal, ladij ali vlakov, kakor tudi ne za spremembe programa,
ki bi nastale kot posledica takšnih zamud. V primeru, da stanje na kraju samem Levanti ne
dopušÄa namestitve potnikov v naroÄenem objektu, lahko Levanta potnika namesti v istem kraju
v drug objekt enake ali višje kategorije.
Organizator programa ima pravico do spremembe programa zaradi izrednih okolišÄin, ki jih ni
možno predvideti, se jim izogniti ali jih kako drugaÄe prepreÄiti. Letalski prevoznik si
pridržuje pravico do spremembe voznega reda, tudi tik pred odhodom, vendar mora
biti potnik o tem kljub temu pravoÄasno obvešÄen. Odhod je lahko tudi popoldne oziroma
pozno zveÄer in povratek zjutraj. V vsakem primeru pa se dan odhoda in dan povratka štejeta
kot dneva potovanja.
Hotelir ob prihodih v poznih veÄernih urah ni dolžan potniku nuditi veÄerje. Storitve, ki jih je
potnik rezerviral, veljajo samo v Äasu bivanja v namembnem kraju in objektu. Kadar potnik
odpotuje domov v jutranjih urah, mu kljub plaÄanemu polpenzionu, polnem penzionu ali all
inclusivu odpade pravica do povraÄila za zajtrk, kosilo ali veÄerjo. Po mednarodnih obiÄajih
se obrok na letalu lahko šteje kot del rezervirane ponudbe.
11. NAMESTITEV
Praviloma je gost dolžan izprazniti sobo do 10. ure zjutraj oziroma se lahko v sobo vseli po 14. uri.
V primeru spremembe namestitve je organizator dolžan gosta namestiti v objektu iste ali višje
kategorije. Za hišni red ali spremembe hišnega reda Levanta ne odgovarja v nobenem primeru,
potnik pa se je vedno dolžan ravnati v skladu s hišnim redom.
12. SOBE
ÄŒe potnik pri rezervaciji ni doplaÄal sobe s posebnimi znaÄilnostmi (pogled na morje, balkon,
udobje, lega, orientacija, doloÄeno nadstropje itd.), bo nastanjen v eni od sob, ki so uradno
registrirane za izdajanje gostom v dotiÄnem hotelu. Slike sob v katalogu in na spletni strani so
le primeri sob.
Razdelitev sob je v pristojnosti hotelirjev, organizator potovanja nima pri tem nobenega
vpliva, potnikove želje lahko posreduje naprej, ne more pa zagotoviti, da bodo le-te tudi
izpolnjene. Pri nastanitvi v enoposteljni sobi mora potnik upoštevati, da le-ta po navadi ne
ustreza standardu dvoposteljne sobe, da je majhna in ima slabšo lego.
Pri nastanitvi v sobi z oznako 1/2+1 ali 1/2+2 mora potnik upoštevati, da gre najveÄkrat
dejansko za dvoposteljno sobo z enim ali dvema dodatnima ležišÄema, pri Äemer nastanitev
tretje oziroma Äetrte osebe ne ustreza standardu nastanitve ostalih dveh oseb. Po navadi gre
za zložljivo posteljo ali kavÄ, ki po velikosti in udobju ni enaka normalni postelji in je
primerna za otroke. Potnik naj tudi upošteva, da zložljiva postelja nekoliko omeji gibanje v
sobi.
Število sob tipa 1/2+1 ali 1/2+2, kjer ima en otrok do doloÄenega leta starosti brezplaÄno
bivanje, je omejeno. Potnik je ob rezervaciji turistiÄnega aranžmaja seznanjen z dejansko
razpoložljivostjo teh sob. V kolikor Levanta naknadno pridobi dodatne sobe tipa 1/2+1
ali 1/2+2, veljajo za te dodatne sobe drugaÄni popusti, s katerimi je potnik seznanjen ob
rezervaciji. Višina popusta je odvisna od hotela.
13. KATEGORIZACIJA OBJEKTOV
Kategorizacije namestitvenih objektov so lokalne oziroma nacionalne kategorizacije in ne
kategorizacije Levante, zato Levanta zanje ne odgovarja.
Levanta lahko ob posameznem objektu poda svojo oceno, ki je le informativne narave in je
posebej oznaÄeno, da gre za oceno Levante.
14. POTOVALNI DOKUMENTI
Potnik, ki se prijavlja za potovanje v tujino, mora imeti veljaven potni list ali drug veljaven in
ustrezen dokument, s katerim lahko vstopi v posamezno državo.
Potnik potrebuje za potovanje v Egipt, TurÄijo, na Ciper in v Tunizijo potni list, ki je veljaven
še vsaj 6 mesecev od dneva povratka iz letovanja.
V primeru, da posamezne države pogojujejo vstop v državo z doloÄeno Äasovno veljavnostjo
potovalnega dokumenta pred iztekom veljavnosti na dan vstopa, je potnik dolžan na Äasovno
veljavnost svojih potovalnih dokumentov paziti sam in Levanta za morebitne neprijetnosti ali
prisilno prekinitev potovanja potnika iz tega naslova ne odgovarja.
Potnik si je dolžan pred potovanjem oziroma do roka, ki je doloÄen v programu, pridobiti
vizume za države v katere potuje in opraviti cepljenja, ki so za te države zahtevana. Če potnik
teh obveznosti ne izpolni, ravna Levanta po doloÄilih, ki se nanašajo na potnikovo
odpoved potovanja. V primeru zavrnitve vstopa v državo ali druge ovire nosi vse stroške potnik sam.
Šteje se, da si potnik vizum ureja sam, kadar Levanti ne dostavi potrebnih dokumentov za ureditev vizuma v
roku, ki je doloÄen v programu ali ponudbi.
Zaradi zahtev v mednarodnem potniškem prometu (letalski, ladijski, avtobusni) je potnik ob
prijavi dolžan posredovati vse potrebne podatke o vseh udeležencih potovanja ali letovanja, ki jih prijavlja.
Podatki se morajo v celoti ujemati s podatki v uradnih dokumentih, ki so jih udeleženci
potovanja dolžni v skladu s predpisi o prestopu državne meje in ustreznimi tujimi
zakonodajnimi akti nositi s seboj. V primeru, da napaÄni podatki povzroÄijo zamudo, dodatne
stroške ali prekinitev potovanja, za vse nastale stroške udeležencem potovanja
odgovarja zgolj potnik sam.
15. CARINSKI PREDPISI
Potnik je dolžan spoštovati vse carinske in devizne predpise Republike Slovenije, kakor tudi
vseh drugih držav, v katere in skozi katere potuje. ÄŒe zaradi nespoštovanja predpisov potnik
potovanja ne bi mogel nadaljevati, nosi sam vse posledice in stroške, ki v zvezi s tem
nastanejo njemu, sopotnikom, Levanti in drugim.
16. ZDRAVSTVENI PREDPISI
V primeru, da so v programu za potovanje navedena oziroma zahtevana doloÄena cepljenja, si
mora vsak potnik sam priskrbeti mednarodno potrdilo – rumeno knjižico, v katero so vpisana
opravljena cepljenja. Levanta ne odgovarja za morebitne zaplete ali potnikovo
prekinitev potovanja zaradi potnikovega nespoštovanja zdravstvenih predpisov države, v
katero vstopa, ali programa, na katerega se je prijavil, kakor tudi ne za stroške, povezane z le-tem.
17. OBVESTILA PRED ODHODOM
V primeru letalskega prevoza prejme potnik obvestilo najkasneje 3 dni
pred odhodom. V primeru spremembe datuma in ure odhoda potnik prejme
obvestilo najkasneje 3 dni pred odhodom. Škodo, ki bi nastala, ker bi potnik podal nepopoln
ali nepravilen naslov za namen izpolnitve napotnice/voucherja ali pogodbe, nosi potnik.
18. PRTLJAGA
Za prevoz prtljage niso odgovorni organizator, agent ali posrednik, ti ne odgovarjajo za
uniÄeno ali izgubljeno prtljago, prav tako tudi ne za krajo prtljage in drugih dragocenosti v
hotelu. Prijavo izgubljene ali poškodovane prtljage potnik sam naslovi na prevoznika ali
hotel. Za prevoz posebne prtljage, kot so kolo, surf, golf oprema itd. mora potnik prevozniku
plaÄati doplaÄilo, in sicer po navadi ob odhodu direktno na letališÄu. V vsakem primeru je
obvezno prevoz tovrstne prtljage najaviti že ob prijavi, letalski prevoznik pa si zaradi omejene
kapacitete vseeno v vsakem primeru pridržuje pravico do zavrnitve prevoza tovrstne prtljage.
Vse stroške oziroma škodo, ki bi zaradi tega nastala, nosi potnik sam.
Prevoz prtljage do doloÄene teže, ki jo doloÄa prevoznik, je brezplaÄen.
Pri letalskem prevozu ima potnik pravico do brezplaÄnega prevoza doloÄene teže prtljage (po
doloÄilih prevoznika), vsak dodatni kilogram pa doplaÄa potnik sam na kraju samem v
ustrezni valuti oziroma po doloÄilih letalskega ali cestnega prevoznika.
Otroci do dveh let nimajo pravice do brezplaÄnega prevoza prtljage.
Pri letalskem prevozu je za prtljago odgovorna izkljuÄno letalska družba, na podlagi
predpisov, ki veljajo v mednarodnem letalskem potniškem prometu.
V primeru izgube prtljage potnik izpolni obrazec PIR letalske družbe, ki je opravila prevoz,
ter izpolnjenega preda predstavniku letalske družbe, en izvod pa zadrži zase. Na podlagi
obrazca mu letalska družba izplaÄa odškodnino, po predpisih, ki veljajo v mednarodnem
potniškem prometu.
Levanta ne odgovarja za krajo ali poškodovanje potnikove prtljage oziroma drugih osebnih
stvari, dragocenosti in dokumentov iz namestitvenih objektov (hotelskih sob, apartmajev ipd.)
in prevoznih sredstev (letal, avtobusov, ladij ipd.). Osebne stvari oziroma vrednejše predmete
lahko gostje shranijo v hotelskem sefu ali na recepciji.
19. PARKIRNI PROSTORI IN PARKIRANJE
VeÄina hotelov svojim gostom omogoÄa parkiranje za osebni avto. ParkirišÄe in morebitno
plaÄilo nista sestavni del turistiÄnega aranžmaja, zato je potnik zanju dolžan poskrbeti sam. V
primeru plaÄila parkirnine na mestu samem jo je potnik dolžan poravnati. Levanta ne odgovarja
za poškodbe ali odtujitev avtomobila.
20. TOÄŒNOST PREVOZNIKOV
Levanta ne odgovarja za toÄnost prevozov v kopenskem, morskem in letalskem prevozu, kadar
se le-ta opravlja z javnimi prevoznimi sredstvi, na rednih ali izrednih potniških prevozih, plovbah ali poletih.
Odgovornost prevoznikov je ustrezno doloÄena v pogodbi med potnikom in prevoznikom, ki
stopi v veljavo z uporabo prevoznega sredstva. Levanta ne odgovarja za materialno ali
nematerialno škodo, ki bi nastala iz naslova zamud, odpovedi ali spremembe prevoza oziroma
prevoznega sredstva.
21. IZGUBA DOKUMENTOV
V kolikor potnik na potovanju izgubi dokumente ali so mu ukradeni in so nepogrešljivi za
nadaljnje potovanje ali povratek v domovino, si mora na lastne stroške priskrbeti nove
dokumente. Pri urejanju formalnosti v zvezi s tem se potnik lahko za nasvete in pomoÄ obrne
na agencijo Levanta.
V primeru, da mora potnik zaradi izgube ali kraje dokumentov prekiniti potovanje, ni
upraviÄen do kakršnega koli povraÄila vplaÄanega potovanja ali povrnitve stroškov.
22. INFORMACIJE
Informacije, ki jih potnik dobi na prijavnem mestu, Levante ne obvezujejo bolj kot navedbe v
programu ali ponudbi. V primeru dvoma se vedno štejejo za veljavne: pisna ponudba, pisna
informacija ali pisna razlaga.
Fotografije, objavljene na internetu in v reklamnih materialih, katerih vsebina je animacijske
narave in jih Levanti posredujejo potniki z željo, da se objavijo, so informativne narave, zato
Levanta ne jamÄi za popolnost ali verodostojnost podatkov ter izgled teh fotografij.
23. REKLAMACIJE
Potnik oziroma gost je dolžan reklamirati uslugo ali storitev na kraju samem in o tem obvestiti
agencijo Levanta. V kolikor potnik reklamacije ne more rešiti, je
dolžan od predstavnika oziroma receptorja zahtevati pisno potrditev zahtevanih
pomanjkljivosti ali jih zapisati v knjigo pritožb. Na osnovi le-teh lahko vloži
reklamacijo najkasneje v 2 mesecih po konÄanem potovanju oziroma letovanju, sicer se
reklamacija ne upošteva.
V primeru, da potnik ni reklamiral napake na kraju samem in o nepravilnosti ni obvestil
Levante ali receptorja, se šteje, da se je potnik strinjal s
tako opravljeno storitvijo in je s tem izgubil pravico do vlaganja kasnejših reklamacij z
zahtevo po znižanju cene storitve oziroma plaÄilu škode.
Potnik je dolžan pri odpravljanju vzroka reklamacije sodelovati s predstavnikom oziroma
ponudnikom storitve z dobrim namenom. ÄŒe potnik ne sprejme ponujene rešitve reklamacije,
ki ustreza vplaÄanim storitvam po programu, Levanta poznejše reklamacije ne bo upoštevala.
Potnik lahko vloži reklamacijo pisno v predpisanem roku. Potnik naj pisno reklamacijo
priporoÄeno pošlje na naslov: TuristiÄna agencija LEVANTA, C. maršala Tita 50, 4270 Jesenice.
Brez pisne reklamacije Levanta ne obravnava zahtevkov za znižanje cen ter odškodninskih in drugih
zahtevkov. Prav tako Levanta ne upošteva reklamacij, ki so prispele na drug naslov, kot
je zgoraj navedeno – tj. na sedež agencije oz. Äe potnik v reklamaciji ne navede naslova
objekta, v katerem je bival (hotel, apartma, bungalov, privatna soba), imena hotela ali številke
sobe, številke apartmaja oziroma bungalova.
Reklamacija mora biti podpisana, vloži pa jo lahko vsak potnik sam, v svojem imenu ali pa za
to pisno pooblasti tretjo osebo. Pooblastilo mora biti priloženo reklamaciji, sicer Levanta take
reklamacije ne bo obravnavala. Levanta ne upošteva skupinskih reklamacij, ki jih podpiše veÄ
potnikov – skleniteljev pogodbe in se nanašajo na enak reklamacijski zahtevek.
Reklamacija mora biti utemeljena. Potnik naj zato reklamaciji priloži ustrezne dokaze in/ali
ustrezno potrdilo hotelirja, prevoznika oziroma druge ustrezne osebe o dejanskem stanju, na
podlagi katerega potnik uveljavlja svoj zahtevek.
Višina reklamacije je v vsakem primeru omejena z višino vplaÄanega turistiÄnega aranžmaja.
Äe po krivdi Levante ni prišlo do izvedbe programa ali nekaterih storitev, ima potnik pravico
do reklamacije v višini realne vrednosti neizvedenih storitev. To doloÄilo ne velja v primeru,
Äe ima Levanta pravico do odpovedi aranžmaja ali spremembe programa, skladno z doloÄili teh
splošnih pogojev in zakona.
Ko potnik sprejme odobren znesek reklamacijskega zahtevka, se s sprejetjem tega zneska
strinja, da je njegov zahtevek v celoti rešen in s tem dejanjem potrjuje, da je prejel primerno
zadošÄenje in se odreka kakršnim koli ponovnim oz. dodatnim zahtevkom.
24. UPORABA PODATKOV
Levanta vse pridobljene podatke o potnikih varuje v skladu z Zakonom o varstvu osebnih
podatkov. Smatra se, da potnik s podpisom pogodbe pristaja na uporabo teh podatkov tudi za
namene statistiÄne obdelave in obvešÄanja o ponudbi. ÄŒe potnik tega ne želi, lahko to izjavi
ob prijavi na potovanje.
25. POSEBNI POGOJI IN NAVODILA ZA TURISTIČNE ARANŽMAJE
Ti posebni pogoji veljajo za doloÄene posamezno naštete turistiÄne aranžmaje v tistem delu, ki
se razlikuje od splošnih pogojev in navodil za turistiÄne aranžmaje, drugaÄe veljajo tudi za te
turistiÄne aranžmaje splošni pogoji za turistiÄne aranžmaje in navodila oziroma doloÄilo
v posameznem programu, Äe je tam doloÄeno drugaÄe.
26. V PRIMERU NAMESTITVE V APARTMAJIH
Namestitev v apartmajskih objektih oziroma posameznih apartmajih je praviloma mogoÄa po
14. uri na dan priÄetka korišÄenja posameznega turistiÄnega aranžmaja. Zadnji dan
posameznega turistiÄnega aranžmaja je potrebno apartma izprazniti oziroma zapustiti
praviloma do 10. ure zjutraj. V kolikor pri posamezni ponudbi apartmajev ni navedeno
drugaÄe, veljajo navedene ure menjav.
27. ZA ARANŽMAJE, KJER LEVANTA NI ORGANIZATOR POTOVANJA
V primerih, da Levanta ni organizator potovanja, nastopa v vlogi informatorja. V teh primerih
podaja od organizatorja potovanja prejete informacije potniku in mu pomaga pri prijavi na potovanje.
Za turistiÄne aranžmaje, kjer Levanta ni organizator, veljajo splošni pogoji organizatorja
potovanja, še posebej se potnika opozarja na pogoje prijave, plaÄila in morebitne odpovedi
potovanja. Takšni programi so posebej oznaÄeni, ustrezna oznaÄba pa bo podana tudi na
potrdilu o potovanju. Smatra se, da Levanta prodaja tovrstne aranžmaje v tujem imenu in za tuj raÄun.
Morebitno reklamacijo ureja potnik z organizatorjem potovanja.
28. POTOVANJE Z OTROKI
V posameznih primerih, doloÄenih s posameznim programom turistiÄnega aranžmaja ali
potovanja, je lahko doloÄeno, da imajo mladoletni otroci do starosti, doloÄene s tem istim
programom, ki potujejo v spremstvu dveh odraslih oseb, popuste na posamezne storitve iz
sklopa celotnega turistiÄnega aranžmaja oziroma potovanja ali na celotni turistiÄni aranžma
oziroma potovanje.
Pogoji in višina posameznega popusta so doloÄeni v vsakem posameznem programu
turistiÄnega aranžmaja ali potovanja. V kolikor v posameznem programu niso predvideni
posebni popusti za mladoletne osebe, ki potujejo v spremstvu odraslih oseb, pomeni, da ta
turistiÄni aranžma ali potovanje ne predvideva tovrstnih posebnih popustov.
Vsak otrok, ne glede na starost in višino morebitnih popustov, mora biti naveden na
potovalnem dokumentu in mora imeti veljavne dokumente, potrebne za morebiten vstop v tuje
države, kamor potuje. V primeru, da otrok ni naveden na potovalnem dokumentu oziroma
voucherju za posamezni turistiÄni aranžma ali potovanje, se šteje, da ta otrok nima pravice
potovati v okviru tega turistiÄnega aranžmaja ali potovanja.
Šteje se, da je zgornja meja starosti otrok, ki je doloÄena v razponu v posameznih programih,
starost otroka, ki še ni dopolnil zgornje meje starosti v Äasu letovanja oziroma potovanja (npr.
do 12. leta pomeni – otroci, ki v Äasu letovanja oziroma potovanja še niso dopolnili 12 let starosti).